mån 31 januari

Jahopp kom på en grej jag glömt skriva här i min hästblogg med 5000 läsare ;)

Min pappa jagade på ett ställte och har fixat att hon mannen han jagar så finns det två frieser hästar. Han vill ha hjälp med dom då han inte har något intresse.

Den ena friesern är 12 år och mycket riden. Den andra kommer jag inte ihåg hur gammal den var men den är inte helt inriden än. De går ute på lösdrift så de är väldigt tjocka, och de är ju inte i kondition heller som ni förstår.

Så jag & min pappas tjej ska börja hjälpa honom med hans hästar, vi ska rida på den ridna friesern sen har han en islandshäst som man kan rida med på som sällskap i skogen t.ex. Och den unga friesern ska jag hjälpa till att rida in och rida den, vi ska jobba den mycket från marken först och sedan ta det sakta men säkert fram. Ryttare har suttit på honom för två år sedan men inte sen dess.

Alltså frieser är den vackraste hästrasen som finns, enligt mig.
Och dem här vi ska rida har verkligen frieser manen, de har lockiga manar ner över bogen!

Detta ska bli så himla kul, dels att rida den ridna friesern och att få jobba med en ung friser!

Ser verkligen fram emot det och idag vid två när jag slutar ska vi åka dit och rida för första gången på dem :)

har inga bilder på dem, men lägger in bild på en frieser häst från google, just för skönhetens skull. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0