Heda

Var i heda i igår (Fredag). Vi splittsa grimskaft vilket var rätt svårt i början men sen kom jag på hur man skulle göra så då blev det kul. Idag skulle vi rida för Tess och vi bestämde oss för att ha gymkana som uppvärmning haha. Jag fick rida Nickan, yes! Vi var i två lag med tre i varje och krenarna var
* Linda snyggt och hårt, sedan linda upp lindan och lägga dem på ett ställe.
* Knoppa tre knoppar, hårt så man kan dra med handen utan att de åker bort
* Lina med elastisk linda och padd, sedan rulla upp lindan igen.
* Splittra Grimskaft 5 cm
* Galoppera fram och hoppa av springa runt hästen och hoppa upp på andra sidan.

HAHA det var skit kul och alla var as taggade och hejjade :) Hästarna blev med skit taggade och tyckte det var jätte kul. Man skulle galoppera till andra sidan ridhuset och göra grenarna sen galoppera tillbaka osv..

Roligaste lektionen på Heda hittils, sedan red vi vanlig dressyr i ca 40 min. Och det gick jätte bra för mig och Nickan idag!

Detta var som sagt roligaste Heda dagen hittils. Måste göras om!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0