Vem är jag?


Min älskade sina & jag.


En kort presentation som säkerligen inte kommer vara så intressant. haha.
När jag var tre år så fick jag och min syster våran första shetlandsponny som heter Sessan, vi har henne fortfarande kvar men hon är utlånad till kinda ridskola. Sen Sessan kom växte mitt intresse och hon läre mig grunderna, sedan fick jag en B-ponny som hette Wildvinter han var bara 4 år, busig. När jag var liten så var jag rätt så rädd av mig, men Wildvinter lärde mig att övervinna rädslan, han var väldigt pigg och allert vilket ledde till att min rädsla försvann. När han kom kunde han ingenting, minns första gången vi skulle hoppa honom, han kom knappt över en pinne på en halv hink. Men efter mycket jobb så blev han allt en bra ponny. Juste ja jag måste ju nämna mina sjukt dåliga tävlingsnärver, jag har inga sådana. Mitt största problem, jag klarar inte av pressen på tävlingsplatserna. Jag har endast tävlat klubbtävlingar samt clear rounder med Wildvinter. Men jag har blivit säker på att nu vill jag börja tävla lite, men sina är betäckt så det går ju inte nu. Men innan så jag har låtit min syster tävla både wildvinter och min nuvarande häst sina som jag nämner mer om sedan. Jag hade wildvinter i 4 år och han blev tävlad upp till LA sedan sålde vi honom. Jag fick då min älskade Sina, ett D-ponny sto, som köptes som storhäst men hon blev ponny hur lätt som helst. Sina rider jag mycket dressyr på och min syster tävlar henne i hoppning och där är hon väldigt bra. Nu är Sina betäckt och beräknas föla i början av maj, så på henne kommer jag bara lite lugn skogsridning på vilket är lite tråkigt men väldigt kul när hon väl får föl. Men i år har jag special idrott då min vän Josefin Mellström som vi även delar stall med lånar ut sin häst mexico som jag ska rida dressyr på, återkommer mer om det senare. Kul!
Jag går på hästgymnasiet i linköping, och där har vi lite roliga clinicar ibland för duktiga ryttare, så det är något jag kommer dela med mig utav när dessa clinicar kommer ske.

Jag har lärt mig all min ridning utav min mamma. Hon är kunskapen själv. Som ett levande häst lexikon.
Ni kanske vill veta lite om min mammas hästbakgrund, vad vet jag.. säg till isåfall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0