25 oktober

tja tja bloggen ;) skoja haha.

Igår så red jag ut med Linn hon på Terika och jag på Toppen haha. Herregud vad kul det var, har inte ridit den lilla muppen på 2½ år. Det är min systers gamla tävlingsponny, en b ponny. Som har kommit hem igen men ska säljas igen, han är världens charmtroll. Så någon som känner någon som är intresserad av en rosettplockande b ponny, hör av er! Men vi red iallafall ut för han behöver komma igång, och jag tror inte det var några problem för honom att ha mig på ryggen direkt, lixom en gång i veckan orkar han. Men han var iallafall skit pigg och drog iväg och galoppera på stället haha söt, men han måste verkligen ridas nu för så kan han ju inte göra när en liten unge sitter på, så han måste skärpa sig. Men det var så kul iallafall haha.

Sedan red jag och Linn ut igen, fast med Terika och Sina, vi red och pratade hela turen♥ det var kul och hästarna njöt, sedan mötte vi mamma som gick med jalle och mötte oss så jag red med honom som handhäst när vi travade så han fick röra sig lite och sen tog Linn över och även hon red med honom som handhäst hehe lilla jalle. Det var så himla skönt ute igår, kallt fast sol. Och vi märkte att nu är det jägare ute så man vågar ju knappt rida i skogen, man får rida på öppna fält osv så dom ser oss.

Anledningen till att det ej blivit uppateringar om träningar osv är för att Sofia (tränarn) är bortrest så har ej tränat för henne med Mex denna vecka, men på lördag är det igång igen. Ska bli roligt! :)

Toppen <3 
Amanda lärde toppen att göra vacker hov så det gör han fortfarande :)
har ingen bra bild på det så den där gamla får duga! :)
                                                             



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0