träning 2

Igår var jag som sagt och red dressyr med Mexico för Sofia Bengtsberg igen.
Det var verkligen mycket givande även idag och lärde mig mycket. Kan berätta lite om vad vi gjorde för övning.
Först värmde jag upp på en volt så att han blev lite mjuk och fokuserad. När det kändes bra red jag ut på övning som gick ut på lite rakrikning, lite skänkel vikningar och lite böjt spår. Se bild nedan.
Mexico var väldigt fin idag och det gick mycket bra, dock var han lite stel i vänster varv men alla hästar har väl ett svagare varv. Han jobbade på mycket bra och även jag haha det bara rann svett om mig, helt slut och ja idag har jag världens träningsverk! Han är inte direkt någon lättriden häst om man säger så. Men han är verkligen rolig! I slutet så jobbade vi honom lång och låg vilket sofia tyckte var väldigt bra att göra när jag rider fram och sen rider av. Väldigt nyttigt för honom. Här nedan kommer övningen, (inte så fint ritat )

Glömde filma igen! ska försöka komma ihåg nästa gång. Så bild på övning kmr istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0