träning 1

Igår så tränade jag dressyr för Sofia Bengtsberg för första gången med Mexico.
Det gick mycket bra och jag är jätte nöjd. Hon var över förväntningar en bra tränare att rida för, hon var verkligen jätte bra. Och jag måste säga att så mycket jag lärde mig av henne igår på bara en timme, det var roligt.

Hon förklarade att eftersom Mexico är rätt så het, så spänner han sig för mycket och nu har han lite underhals. Och där med vill hon att genom de här träningarna jag ska träna för henne ska vi få honom att verkligen jobba med hela överlinjen. Och att få honom att ridas fram till bettet så att han får med sin bakbenen ordentligt. Och det tog ett tag men i slutet var han verkligen jätte fin och jag kände verkligen skillnad i både traven och galoppen.
Hon var noga med att beskriva att hon tycker man ska vara konsekvent i sin ridning och att varje övergång ska ridas ordentligt. Bra övergångar är väldigt mjukgörande.
Och eftersom jag kände så stor skillnad från början sen till slutet så tyckte hon vi kommit en bra bit på vägen, vilket var kul.

Tvärr
så glömde jag kameran hemma så kunde inte filma den gången, men nästa onsdag är det träning igen och då ska kameran med!

Not till mig själv: Vi kom fram till att jag har en svag innerskänkel som inte riktigt orkar hänga med ibland, men det ska vi jobba på!

Denna bild får avsluta detta inlägg. Synd att jag ej har bild/film från träningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0