sina snuttan

Sina, hon måste vara världens underbaraste och gulligaste häst!
Hon vet inte vad ond betyder, i hennes hjärta finns det bara kärlek rakt egenom. Hon har lärt mig så mycket ♥

Men nåja det jag skulle berätta var att jag märkt att sina är lite rolig på olika sätt. Som när jag rider ut med sadel och träns och allt är hon oftast jätte pigg och allert och drar ibland. Men när jag rider ut med grimma och ett grimskaft rakt ut i skogen och rider runt där så är hon hur lugn som helst och lyssnar på minsta signal. Det är så kul att se för hon älskar verkligen att vara "naken" från utrustningen och få ridas fritt.

Och jag har märkt att när jag rider dressyr, ett vanligt dressyrpass på banan så är hon ja glad fast inte hyperglad, och tycker mest det är jobbigt haha. Men när jag står i lugn och ro innan passet och pysslar med henne, borstar henne länge, borstar egenom svansen, knoppar henne och sätter på vitt shabrak och lindor så blir hon en helt annan häst. Hon tycker själv att hon är jätte fin och det märks verkligen, hon är mycket gladare och mer arbets villig och tycker det är roligt att visa upp sig lite pimpad.

Hon är så söt min lilla gymma och jag kommer verkligen att sakna att rida dressyr på henne nu när hon är dräktig och ska ta det lugnare. Men det stoppar mig inte från att rida henne, hon ska ridas ändå lugnt och fint. Hon skulle inte må bra av att bara stå i en hage och glo, hon vill ut och se sig omkring och få göra något hon med. Så vi ska ut och lulla i skogen i vinter/vår.



är hon inte vacker :' ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0