lite uppdatering

Oj vad dåligt jag har uppdaterat men har inte hunnit. Jag har ridit Sina ut i skogen hela veckan vilket hon tycker är jätte roligt och hon är jättepigg! :) och jag älskar känslan när jag rider ut själv på henne och hon bara lyser av lycka av att tycka det är så skönt och så roligt att få komma ut ur hagen och se sig lite omkring. Jag har inte ridit Mex mycket denna vecka tyvärr red bara ut på honom i onsdags och gud han var sprallig, tror det var djur i skogen som sprang runt oss hehe. Har ni märkt att nu när älgjakten är igång är hästarna mer spralliga ute, jag tror de känner på sig att det är något som händer inne i skogen, och dem känner ju mer lukter och hör mer än vad vi gör. Så detär ju inte så konstigt om det skulle vara så menar jag.

Igår (torsdag) slutade jag tidigt, redan vid 10, så då åkte mamma och jag ut till stallet och jag tog en skön sväng med sina, det var så sjukt fint väder med sol och allt! Sedan åkte jag och mamma bort till mammas och våra kompisar som har stall 500m bort, där vi rider i paddocken på bilderna. De har iaf lite hästar. Och jag red två av dem, Shoppe och Succe. Jag red dem på banan och det var kul kul, shoppe red jag först och han var väldigt känslig och man kunde inte ta så mycket i honom men han var fin att rida men rätt speciel, sedan red jag Succe och han hade världens steg haha, han var lite tittig och stirrade på saker hela tiden men när han väl jobbade vilket han gjorde efter ettag var han mycket fin.

Idag (fredag) är det stalldag i skolan så då ska det ridas, longeras och visa häst vid hand. Sedan får vi se om jag åker ut till sina, beror på hur frusen jag är efter denna kalla och snöiga dag.




Jag & Sina 2007 i vårt förra hem på landet. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0